Reklama
  • Środa, 27 kwietnia 2016 (13:00)

    Jak przeżyć wiosnę bez bólu stawów

O tej porze roku możemy silniej odczuwać dolegliwości związane z reumatyzmem i zmianami zwyrodnieniowymi. Ale nawet jeśli nasze stawy nie są w idealnej kondycji, warto pozwolić się im rozruszać, np. podczas porządków w ogrodzie. Aby taki wysiłek je wzmocnił (a nie przeciążył), dobrze jest pamiętać o kilku zasadach:

•nie próbuj zrobić wszystkiego jednego dnia – wykonuj pracę etapami, by stawy mogły stopniowo przestawić się z leniuchowania na aktywność;

Reklama

•używaj narzędzi ogrodowych o długich rączkach, byś nie musiała pochylać się podczas grabienia czy kopania (i nie obciążała stawów kręgosłupa);

•unikaj zamaszystych ruchów, gwałtownych obrotów i skrętów – są urazowe;

•zamiast kucać, klękaj na grubej, miękkiej podkładce lub siadaj na niskim stołeczku (to znacznie bezpieczniejsze dla stawów kolanowych);

•podnoś woreczek z ziemią lub doniczkę bez zaokrąglania pleców, uginając nogi.

Gdy zacznie cię coś boleć

Od razu zaprzestań pracy. Nie próbuj jej dokończyć – ból to znak, że twoje stawy muszą odpocząć.

• Jeśli dokucza ci krzyż, weź gorącą kąpiel, naklej plaster rozgrzewający lub zrób okład z borowiny.

• Gdy spuchło kolano, zastosuj chłodny okład i... zjedz ananas. Owoc ten zawiera przeciwzapalną bromelinę, która może pomóc np. przy zapaleniu stawów.

Tekst pochodzi z magazynu

Tina

Zobacz również

  • Konsultacja jest niezbędna, gdy dokuczają ci stawy. Lekarz obejrzy bolące miejsca, ale wiele informacji musisz mu przekazać sama. Podstawą jest szczegółowy wywiad z pacjentem i analiza wyników... więcej

Twój komentarz może być pierwszy

Zapoznaj się z Regulaminem
Wypełnienie pól oznaczonych * jest obowiązkowe.