Reklama
  • Wtorek, 18 października 2016 (08:05)

    Jak najlepiej wzmocnić swoje stawy?

Reklama

Zdjęcie

/Mat. Redakcyjne
/Mat. Redakcyjne

Jeśli chcesz ułatwić ich fun nkcjonowanie i zwiększyć elastyczność, często jedz brokuły. Zawierają substancje wytwarza jące kolagen budujący chrząstki. Poprawia on stan tkanki łącznej i kondycję stawów.

Sprawność ścięgien zapewnia witamina C, która redukuje stany zapalne. Jedz więc porzeczki, m.in. czarne, owoce dzikiej róży, cytrusy.

Stanom zapalnym zapobiega ją oliwa, czosnek, cebula i ryby. Budulcem stawów jest białko obecne w nabiale. Codziennie jedz więc 3-4 łyżki twarogu. Pij mleko, kefir i jogurt.

Produkcję mazi zapewniającej ruchomość stawów zwiększają produkty z witaminami z grupy B: pieczywo pełnoziarniste, niełuskany ryż, otręby.

Chwila dla Ciebie

Zobacz również

  • Trzaskanie, opuchlizna, pobolewanie, sztywność – to wszystko mogą być sygnały, że coś im dolega. Nie ma co liczyć, że to samo minie i kolana się „rozchodzą”. Im szybciej o nie odpowiednio... więcej

Twój komentarz może być pierwszy

Zapoznaj się z Regulaminem
Wypełnienie pól oznaczonych * jest obowiązkowe.